Christina Koster - Tarra-G - Tassen

Tassen ontwerpster Christina Koster’s zoektocht werd bekroond met haar tassenlabel Tarra-G

Na het afronden van de Academie van Beeldende Kunsten Willem de Kooning in Rotterdam werkte Christina Koster jarenlang samen met haar zus Caroline als grafisch ontwerpster. Hun bedrijf Witruimte bleek een succesvolle onderneming. Toch besloten de twee zussen na tien jaar ieder hun eigen weg te gaan. Christina’s zoektocht naar een nieuwe invulling van haar werkende leven werd bekroond met de start van haar tassenlabel Tarra-g.

Christina Koster - Tarra-G - Tassen

Tarra-g?
De naam van het label is terug te voeren tot de wereld van de verpakkingsindustrie. De tassen-ontwerpster legt – waarschijnlijk niet voor de eerste of laatste keer – uit, dat tarra het gewicht is dat je overhoudt als je netto (inhoud) van bruto (verpakking + inhoud) aftrekt. De ‘g’ is van gram. Aan iedere tas hangt een label waarop het exacte gewicht van de verpakking (tas) vermeld staat. Op de website zijn de door Christina handgemaakte leren tassen dan ook ondergebracht in drie gewichtscategorieën.

Leer-tic
Christina: “Mijn tassenlabel is al doende ontstaan. Nadat ik aan het experimeneteren was geweest met kunststof en diverse andere materialen, ontstonden er tas-vormen. Met die vormen ging ik verder, maar dan van leer. Ik heb altijd al een leer-tic gehad, dat uitte zich in de aanschaf van menig paar schoenen en tassen. Maar goed, ik kocht dus een mooie huid en mijn eerste leren tas kreeg vorm.”

Christina: “Op mijn eerste ontwerpen kreeg ik hele goede reacties en mede daardoor besloot ik om van het ontwerpen en handmatig vervaardigen van tassen mijn bedrijf te maken. Op 1 december j.l. bestaat Tarra-g officieel 1 jaar. Inmiddels heb ik een mooie collectie opgebouwd. Ik verkoop momenteel in een aantal galeries en boetieks in Nederland en sinds kort ook in een galerie in Brussel. Ook is het mogelijk om op afspraak op atelierbezoek te komen.”

De ontwerpen van Christina zijn absoluut origineel: “Ik laat me inspireren door de huid. Geen dier is hetzelfde dus elke huid is ook uniek. De vorm, de stugheid en de textuur van de huid zijn bepalend in de ontwerpfase. Het materiaal laat ik zoveel mogelijk intact en ik werk vrijwel altijd zonder patroon. Hierdoor krijgt de tas een uitgesproken natuurlijke uitstraling.”

“Het lijkt me leuk om me in de toekomst ook te richten op tassen voor mannen, maar mijn prioriteit gaat nu uit naar het krijgen van meer naamsbekendheid. Eind januari 2009 hing mijn label in de Superstore van de Modefabriek, een vakbeurs die tweejaarlijks gehouden wordt in de RAI in Amsterdam. Daaraan deelnemen heeft daar zeker aan bijgedragen!”

Bron: COID

Geef een reactie

