Mulberry Alexa Tassen

Mulberry creëert Heilige Graal onder de tassen

Door: Mehtap Gungormez

Menig modemerk hoopt er minstens een in de collectie te hebben: de ‘it bag’. Zoals de naam al doet vermoeden, gaat het hier om een tas waar iedere modevolger over droomt. Elk seizoen is er weer een tas die door zijn onbereikbare status, aan de arm van beroemdheden, tot icoon van het seizoen wordt gebombardeerd.

Mulberry Alexa Tassen

Dit seizoen gaat het om de ‘Alexa Bag’ van Mulberry. Geïnspireerd door de Britse tv-persoonlijkheid en stijlicoon Alexa Chung, bracht het luxemerk een paar maanden geleden een nieuwe tas op de markt. Toen Emma Hill, hoofdontwerper van Mulberry, zag dat Chung de aktetas voor mannen van dit merk droeg, besloot zij een nieuw model te ontwerpen en vernoemde deze naar de beroemde schone.

Mulberry tassen

De nieuwe Mulberry-tas is er in verschillende uitvoeringen, maar vooral de grote versie in lichtbruin leer (Oak Buffalo leather) is erg populair. Sinds zijn intrede begin dit jaar is de tas zowel online als in de winkel uitverkocht. Voor ongeduldige modeliefhebbers is de kleinere versie nog wel (beperkt) verkrijgbaar.

Iconische tas
Het is niet ongebruikelijk dat modemerken hun tassen naar beroemdheden vernoemen. Sinds Hermès de naar Grace Kelly vernoemde tas op de markt bracht, zijn tassen met vrouwennamen een must voor luxemerken, die voor hun commerciële succes afhankelijk zijn van de verkoop van de accessoires.

Een andere klassieke ‘it bag’ is de zogeheten Birkin Bag van Hermès, vernoemd naar jaren zeventig stijlicoon Jane Birkin. Sterren als Victoria Beckham worden geregeld gespot met deze inmiddels iconische tas. Om in het bezit te komen van deze handgemaakte tas, dien je eerst op een van de eindeloze wachtlijsten geplaatst te worden.

Lady Gaga
Popicoon Lady Gaga, bekend om haar meest bizarre en soms zelfs tegen wansmaak aan liggende outfits, wist onlangs pers en publiek wederom te verbazen toen zij verscheen met een witte Birkin Bag die was beklad met een zwarte Japanse tekst. De popster die in Japan arriveerde om haar tournee voort te zetten, wilde duidelijk met haar actie de iconische status van deze tas op de hak nemen. Schrijven op een Birkin Bag, die met zijn moeilijk bereikbare status en waarde van ruim 3.000 euro de Heilige Graal is onder de ‘it bags’, is voor vele modeliefhebbers als vloeken in de kerk.

Bron: Elsevier

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s