Hi-Di-Hi - Tassen-mode

Iedereen ‘happy’ met een Travelbaggie van Hi-Di-Hi

Hi-di-hi is een Nederlands label, opgericht door allround designer Sylvia Y. Krens, Maart 2006. Niet tevreden met de onpersoonlijke houding van voorbijgangers, besloot ze tassen en accessoires te ontwerpen die konden leiden tot een toevallige ontmoeting. Met oog voor detail, kwaliteit en functie, en, niet te vergeten, de identiteit van de klant, breidde zij de collectie gestaag uit. Binnen 6 maanden werden haar zogenoemde Travelbaggies ontdekt en geproduceerd, en worden ze nu inmiddels in meer dan 150 kwaliteitswinkels in én buiten Europa verkocht.

Hi-Di-Hi - Tassen-mode

De eerst ontworpen Travelbaggie ooit is de Backpack Hood. Sylvia’s zoon, destijds 5 jaar, vroeg haar een rugzak te maken die hem tot Superheld zou transformeren. Ze liet hem een tekening maken van zijn idee, en bewerkte dit tot een produceerbaar type. Eenmaal op het schoolplein gearriveerd, zeurden alle kinderen hun ouders suf om ook zo’n tas…

De eerste 500 Travelbaggies, niet alleen de Backpack Hood, maar een kleine standaard collectie (waaronder de Businessclass Mini, -Maxi en Happy) gingen allen onder haar naaimachine door. Net op het moment dat dit haar echt teveel werd ontmoette zij haar producent tijdens de eerste Hi-di-hi-modeshow. Hij stelde voor haar te helpen bij de eerste productie in China. Met de komst van commerciële duizendpoot Jeroen Herms werd de zaak gestructureerd en kwam de verkoop in een stroomversnelling: een nieuw merk was geboren…

De merknaam Hi-di-hi komt voort uit een vroege jaren ’80-serie van de BBC. Dit was een comedy-serie over de dagelijkse avonturen binnen een vakantiepark. Alle werknemers waren getraind hun gasten te begroeten met een vrolijk ‘Hi-di-hi’! Omdat Hi-di-hi een vrolijk merk is, en Travelbaggies om te reizen, bleek dit de perfecte naam. Grappig detail is dat de telefoon in de serie wordt opgenomen met “Hi-di-hi, Sylvia speaking?”

Sylvia Y. Krens, geboren in Den Haag 1970, als kind altijd zoet te houden met potlood en papier, droomde al vroeg van een carriere als uitvinder. Na de HAVO studeerde zij grafisch ontwerpen, illustratie en reclame aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Na haar eindexamen studeerde zij verder aan de Mode-Academie, waarna zij haar eerste kindermode-label startte. Door de beperking in productiemogelijkheden besloot zij haar carriere een andere wending te geven door diverse muurschilderingen te verzorgen, om dit na een aantal jaren uit te breiden naar complete binnenhuisarchitectuur, waarbij zij diverse opdrachten voor vakantieparken, ziekenhuizen en overheidsinstellingen volbracht. Een beroerte, eind 2005, maakte een eind aan deze werkzaamheden. Het was haar zoon die haar terug achter de naaimachine zette, waarbij zij met het maken van Travelbaggies volledig revalideerde.

Nu, bijna 4 jaar later, heeft Hi-di-hi haar eigen kantoor, showroom, distributiecentrum, 3 werknemers en vele agenten die het merk over heel de wereld verkopen, allen met de boodschap: iedereen ‘happy’ met een Travelbaggie!

Bron: Hi-Di-Hi

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s