Jonge onderneemster haalt tassen en hoesjes uit Bali

ALMERE/JEROEN OOSTERHEERT – De negentienjarige Ginger Krijgsman wil haar eigen modemerk op de kaart zetten. De Almeerse heeft hiervoor regelmatig contact met stylisten en haar producten worden af en toe ook al weggegeven als prijs door bekende modebloggers. Zij bepalen volgens Krijgsman steeds meer wat hot is en wat niet.

Ginger Krijgsman - Tassen-mode-nieuws

Ginger Krijgsman

De ontwerpster zit momenteel in de vierde klas van het Groenhorst College. Daar doet ze de richting Styling en Design, maar eigenlijk begeeft ze zich al meer op het ondernemerspad. ,,Ik heb vanuit mijn opleiding een aantal stages gelopen en was op een gegeven moment op zoek naar merken waar ik iets mee zou kunnen doen. Toen bedacht ik dat ik zelf ook wel een merk kon beginnen. Ik ben toen gaan ontwerpen en daar wilde ik een producent voor zoeken, want echt maken kan ik niet. Afgelopen zomer ben ik op Bali geweest en daar heb ik er een gevonden. Een contactpersoon daar verzekerde mij dat deze producent was te vertrouwen. Dat was voor mij heel belangrijk, want ik steek er geld en energie in’’, vertelt de ontwerpster.

Na meerdere gesprekken via internet kwamen de modellen goed uit productie en werd de eerste lading richting Almere gestuurd. ,,Het duurde in totaal tien dagen voor het hier was. Vanaf nu probeer ik iedere twee maanden een nieuwe collectie binnen te krijgen.’’

Grootste probleem volgens Krijgsman is het bekend maken van haar merk GingerCheyenne. De Almeerse probeert dat vooral door haar producten bij reclameacties te betrekken. ,,Het gaat om de aandacht die het merk krijgt. Ik heb hoesjes, maar ook zogenoemde clutches, (kleine tasjes zonder hengsel, red.) daar probeer ik een trend van te maken. Dat is lastig, maar ik geef niet snel op. Na dit schooljaar wil ik mij hier vol op storten’’, blikt de Almeerse Krijgsman vooruit op de toekomst van haar merk.

 

Bron: Almere Vandaag

Geef een reactie

