Kipling hangt al 25 jaar de aap uit met tassen als booming business

25 jaar lang de aap uithangen!
Het Belgische tassenlabel Kipling viert een kwarteeuw design met een groot feest en de relaunch van haar grootste klassiekers.

Het Belgische handtassenmerk is in ons collectieve geheugen gegrift. We zouden het bijna vergeten, maar Kipling is reeds een kwarteeuw actief op de markt. Serious monkey business, als je het ons vraagt.

Het label werd opgestart in 1987 in Antwerpen. Drie Belgische ondernemers Vincent Haverbeke, Xavier Kegels en Paul Van De Velde wilden de standaard handtassen van een eigen twist voorzien. Het trio lanceerde een eigen label, genoemd naar de beroemde schrijver Rudyard Kipling. De typische Kiplinglook ontstond bij toeval toen tijdens het verfproces de verf oververhitte en daardoor het nylon krinkelde.

Andy Torres - Kipling - Tassen-mode-nieuws
Kipling & The Style Scrapbook

Kipling viert 25 jaar vol passie, fun en véél goesting. Creatievelingen staan te drummen om met Kipling samen te werken. Jonge opkomende designers zoals OMSK, Cathy Pill en Peter Pilotto, maar ook gevestigde waarden zoals Jean-Charles de Castelbajac laten graag het beest in zich los.

Dit jaar herlanceert Kipling de klassiekers, maar opvallender is de samenwerking met de Mexicaanse blogster Andy Torres. Fashionista achter Style Scrapbook ontwierp een tas op maat van elke blogster. Het resultaat is een absolute it-bag voor fashionable cameraladies! De tas is verkrijgbaar in 3 verschillende maten en er is eveneens een iPadhoes beschikbaar in zwart, rood en vanille.

Fun gemixt met functionaliteit
Precies daarin schuilt de kracht van Kipling! Maar ook het überbekende mascotteaapje is een must-have en collector’s item voor de die-hard Kipling fans. Wist je dat elk aapje de naam draagt van een Kipling medewerker? Zo worden er elk seizoen 80 unieke aapjes geboren!

Andy Torres - Kipling fototas- Tassen-mode-nieuws

Kipling is actief in meer dan 65 landen ter wereld. In Brazilië zijn ze de absolute marktleider en in China is het Belgische handtassenmerk aan het boomen. ‘Think global, act local’. Designer Tina Debo vertrouwt ons toe dat het Kipling DNA groeit door de wereld rond te reizen. “Voor mijn job bij Kipling reis ik veel en probeer ik steeds het beste van verschillende werelden mee te nemen en te integreren in onze designs. We hebben lokale teams ter plaatse die de vinger aan de pols houden. Zo weten we exact hoe we per regio aanvullend kunnen werken. Het gaat meestal om kleuren en praktische features die we aan de tassen voegen.”

Onze generatie kent Kipling van de boekentassen, maar wist je dat het schoolaccessoire een typisch Belgisch gegeven is? Isabel Van den Broeck, Marketing & Communication Director vult verder aan: “Per regio zijn er opvallende tendensen. Zo is het aandeel rugzakken in Korea veel groter dan in de rest van de wereld. Dit jaar viert men in China het jaar van de Draak. Het drakenmotief wordt beslist een hit. We hebben zelfs een speciale Dragon Bag ontwikkeld.”

Kipling staat dus vooral bekend als handtassenmerk en de sjakossen gaan wereldwijd als warme broodjes over de toonbank. In het Amerikaanse Macy’s is Kipling zelfs het enige Europese handtassenmerk dat verkocht wordt!

Bron: Nieuwsblad

Advertenties

Eén reactie op “Kipling hangt al 25 jaar de aap uit met tassen als booming business

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s