Ignoor - Noor Wentholt - 0011-red1 - Tassen-mode-nieuws

De vrouwelijke rondingen zijn een eindeloze inspiratie voor de sterke, vrouwelijke en serene Ignoor tassen lijn.

Noor Wentholt: tassenontwerper
“Een tassenontwerper ontwerpt tassen, maakt ze, produceert ze, verkoopt ze. Ignoor, ons bedrijf, doe ik samen met Michael Bergen, hij is mijn zakelijk partner. Ik hou me voornamelijk bezig met ontwerp en produktie, en hij met de verkoop, marketing en alles wat er bij komt.”

Ignoor - Noor Wentholt - 0011-red1 - Tassen-mode-nieuws

Produktie
“In het produktieproces is eigenlijk het ontwerp er al, dus dan gaat het om de verfijning om te kijken dat je de continuïteit houdt van de kwaliteit van het eerste ontwerp. Het leuke van mijn vak is dat je creaties op de wereld zet en met mensen kan delen, mensen blij kan maken.”

Academie
“Na de Havo ben ik naar de Mode Academie gegaan, daar ben ik afgestudeerd als modeontwerper, toen ben ik nog teruggegaan naar de Rietveld Academie, daar was ik meer met het produktontwerp bezig, en daar komt op een gegeven moment de tas als produkt er uit waarin ik het gevoel had mét het materiaal leer, het leer waar ik mee werkte. En toen vielen eigenlijk een heleboel kwartjes samen. Toen was gewoon alles duidelijk. Toen ben ik ook meteen gestopt met de Rietveld Academie en toen ben ik ook eigenlijk meteen gestart met mijn eigen label.”

Ignoor - Noor Wentholt - 0008-color - Tassen-mode-nieuws

Onderneming
“Ik zou het liefst natuurlijk altijd willen ontwerpen en daarmee bezig willen zijn, maar helaas is dat vaak maar 10% van alles wat er bij komt kijken. Maar de vrijheid van je eigen onderneming hebben, dat zou ik absoluut nooit meer willen opgeven.”

Verhaal
“Bij een kledingstuk heb je een hele outfit nodig of een hele collectie om een verhaal te vertellen, en bij een tas heb ik het gevoel dat je dat ook in één tas kan doen, en je verhaal vertellen. En mijn verhaal gaat altijd over interactie tussen een produkt en het lichaam. Wanneer iets gelukt is wat ik in mijn hoofd had en waarvan ik echt niet zeker wist of het zou lukken, en het ziet er echt uit zoals ik wil, dan ben ik trots.”

Eigenschappen
“De eigenschappen die je nodig hebt voor mijn vak, zijn nieuwsgierigheid, doorzettingsvermogen, lef en een enorm geloof in jezelf of in ieder geval in je kunnen, dat dit het is, zeker als je als ondernemer ook wilt doorzetten. Heel eigenwijs zijn en creativiteit is natuurlijk ook wel belangrijk als je dat een beetje in je hebt.”


Philosophy
Beweging door vorm en comfortabele pasvorm. Elke ignoor tas is ergonomisch ontworpen naar het lichaam, met respect voor de klassieke tas vorm. De vrouwelijke rondingen zijn een eindeloze inspiratie voor de sterke, vrouwelijke en serene Ignoor lijn.

Nederlands ontwerpster Noor Wentholt vervolgde de  erfenis van leer ontwerp en vakmanschap afkomende van de familie Wentholt, het produceren van duurzame lederwaren sinds 1799. Verbonden door het teken van oneindigheid, sluit Ignoor zich aan bij de kwaliteitswaarden van het erfgoed met hedendaagse lederen design.

Bron: Ignoor

Geef een reactie

