Hamers - Garbag color - Tassen-mode-nieuws

Tassen van allerhande materialen onder het label Hamers

AMSTERDAM – De Amsterdamse Marie-José (33) ontwerpt bijzondere tassen onder haar eigen label. Bijzonder zijn haar ontwerpen en materialen zeker. Vuilniszakken, afdekfolie of industrieel vilt, deze Amsterdamse weet hoe ze gebruik moet maken van materialen.

Hamers - Garbag - Tassen-mode-nieuws

Sinds 2005 ontwerpt Marie-José onder haar eigen label Hamers tassen van aparte materialen zoals vloerdelen, papier, leren bankstellen, industrieel vilt en afdekfolie. Inspiratie voor deze ontwerpen haalt ze uit mensen, materiaal en haar omgeving.

Hamers - Garbag color - Tassen-mode-nieuws

“Ik reis veel, kijk rond, praat met mensen en laat me steeds weer inspireren door andere stijlen en methoden. De samensmelting van die stijlen vormt het uitgangspunt van mijn werk. Voor de GARBAG collectie maak ik gebruik van het kwetsbare en tijdelijke van vuilniszakken en plasticzakken. Dit plastic verhit en daarna pers ik tot een stevig geheel. Ik versier de tassen met gekleurde plasticzakjes en reliëfs prints”, vertelt Marie-José.

Bron: Amsterdam Noord Dichtbij

Geef een reactie

