Janssen Bags - Unisex Laptoptas - Tassen-mode-nieuws

Gonnie Janssen: “Ontwerpen is creativiteit hebben om anders te denken en dit visueel te maken”

“Ontwerpen kan een reflex zijn, terwijl je door een wereldstad loopt en ineens een geweldig idee hebt. En dan vervolgens driftig zit te schetsen op het eerstvolgende terrasje.” – Janssen Bags

Janssen Bags - Granaat - Tassen-mode-nieuws

Eenvoud, innovatie en gebruiksgemak zijn uitgangspunten bij de ontwerpen van Janssen Bags. Less is more en dat is duidelijk terug te zien in de creaties van dit tassenlabel. Janssen Bags is opgericht door ontwerpster Gonnie Janssen en tassenproducent Peter van der Sandt. Zij hebben hun krachten gebundeld en zoeken continu naar innovatieve materialen en methoden om met vernieuwende ontwerpen te komen.

Janssen Bags - Unisex Laptoptas - Tassen-mode-nieuws

“Mijn naam is Gonnie Janssen, ik woon en werk in Amsterdam als ontwerper. Janssen Bags is een tassenlabel dat ik ontwerp en produceer samen met Peter van der Sandt, hij woont en werkt in Zutphen.”

Ontwikkeling
“Ontwerpen zit in je bloed, ik ben altijd een maker en een knutselaar geweest. Zo lang als ik me kan herinneren deed ik mee aan kleurwedstrijden. Ook heb ik op de basisschool een prijs gewonnen met een ontwerp voor een anti-zwerfvuil-prullenbak voor Brabantia. Dus het was een logische stap dat ik 3D Design ging studeren aan de Kunstacademie in Utrecht. Hier studeerde ik in 2007 af met de tassencollectie “Flexibel Volume”, tijdens de expositie bleek er al veel animo voor de tassen.”

Janssen Bags - Burger - Tassen-mode-nieuws

“De ontwikkeling en professionalisering hiervan heb ik opgepakt met Peter, om zo een kwalitatief goed eindproduct te maken. Er zit geen hippe marketingstrategie achter onze naam, Janssen Bags, het paste gewoon perfect bij onze nuchtere Hollandsche aanpak en achtergrond.”

Ontwerpen
“Ontwerpen kan een werkwoord zijn, wanneer ik dagenlang sudder op het ontwerp voor een klant en eindeloos aan het tekenen ben. Maar ontwerpen kan ook een reflex zijn, terwijl je door een wereldstad loopt en ineens een geweldig idee hebt. En dan vervolgens driftig zit te schetsen op het eerstvolgende terrasje. Ik zie ontwerpen niet alleen als de fase waarin je daadwerkelijk aan een nieuw product werkt, het is meer een deel van je karakter geworden. Je hebt de creativiteit om buiten het kader te denken en de vaardigheden om dit te visualiseren voor jezelf en anderen. Ik prijs me gelukkig dat ik dit dagelijks mag doen.”

Bron: Markita

Geef een reactie

