Cappello - Truus Stuiver - Tassen-mode-nieuws

Vierdaagse tassen, gemaakt van gebruikte bannerdoeken, vliegen de winkel uit

Ze vliegen inmiddels de deur uit; de design tassen die speciaal zijn gemaakt met de oude reclame-spandoeken van de Nijmeegse Vierdaagse. Volgens initiatiefneemster Truus Stuiver van de Nijmeegse hoedenzaak Cappello zijn 11 van de 20 unieke tassen reeds verkocht.

Cappello - Truus Stuiver - Tassen-mode-nieuws4 Nederlandse tassenontwerpsters maakten unieke en eigenzinnige tassen van gebruikte bannerdoeken van de vierdaagsefeesten en hun eigen restantmateriaal.

Nijmeegse Vierdaagse
In het kader van het thema duurzaamheid vroeg Cappello, in samenwerking met de Stichting Vierdaagsefeesten Nijmegen, 4 Nederlandse tassenontwerpsters ieder 3 a 4 tassen te maken.

De Stichting Vierdaagsefeesten leverde hiervoor gebruikte bannerdoeken. In combinatie met hun eigen restantmateriaal, veelal van leer, maken zij nieuwe en unieke tassen.

Samenwerking
Ilse Horck(“Kop en Staart”), Cindy Jeurissen, Heleen van der Meer en Mirjam Zwolsman zegden enthousiast toe mee te werken en zich te willen laten inspireren door beide materialen en het thema duurzaamheid.Van ogenschijnlijk waardeloos naar iets van waarde. Het zijn dan ook prachtige, eigenzinnige, spannende en waardevolle tassen geworden.

Wie er nog één wilt hebben moet snel zijn. Tot 5 augustus worden de Vierdaagsetassen nog geëxposeerd bij hoedenzaak Cappello in Nijmegen.

Bron: Nijmegen Nieuws

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s