Bla-Bla-Trends - Tassen-mode-nieuws

Bla-Bla-Trends voor jonge doelgroep, na tassen komen er de fietskratten

APELDOORN – Hij denkt stellig dat het de eerste van Nederland is: een modewinkel louter voor jongens. Met Bla-Bla Trends Boys Only mikt de Apeldoornse ondernemer Theo Wiggers op een nieuwe doelgroep: stoere jongens van acht tot zestien jaar die al een bankpas op zak hebben en op kledinggebied al heel goed zelf weten wat ze willen. Een koelvitrine vol blikjes cola en andere frisdranken staat aan de Korenstraat achter in de winkel.

Bla-Bla-Trends - Vingino - Tassen-mode-nieuws

Heb je een tussenuur op school, kom dan even lekker chillen en een collaatje drinken is de boodschap. Binnenkort wordt er ook een flipperkast geplaatst. ,,Leuk toch, effe lekker flipperen in de winkel. Later kom je lekker terug met je vrienden om een spijkerbroek te kopen…”

Het sfeertje in de voormalige herenzaak van Bla-Bla Trends is passend neergezet: achter in de winkel een graffitiwand en ook de illustraties op de vier pasruimtes zijn afgestemd op de doelgroep. Ajax en FC Barcelona sieren twee van de ruimtes. Voor wie daar niets van wil weten: ertegenover kun je passen bij Feyenoord en Manchester United.

Bla-Bla-Trends - Tassen-mode-nieuws

,,Ik ben de eerste die het aandurft om een winkel te openen alleen voor jongens’‘, zegt Theo Wiggers. ,,Kinderkledingwinkels richten zich meestal juist op meisjes, aangevuld met jongens- en babykleding. Er is echter een grote groep jongens die bij ketens als Duthler, V&D en We – niks ten nadele van hen hoor – niet vinden wat ze zoeken. ‘Eigenwijze’ jochies, die weten wat ze willen.”

Ze vormen een aantrekkelijke doelgroep, denkt Wiggers, die de maten 128 tot 176 aanbiedt. De wereld verandert en de tijd dat je alleen aan het handje van mama de stad in gaat is voorbij. Ook in de leeftijdsgroep van tien tot veertien jaar, die voor zijn winkel het speerpunt is, zijn er genoeg jongens die zelf een bankpasje hebben om mee te shoppen, zegt Wiggers. En zo niet: ze mogen ook samen met hun moeder terugkomen. ,,Voor die moeders hebben we een tafel met vier barkrukken; die houden we wel bezig met een lekkere kop koffie terwijl de jongens rondkijken.”

Met de introductie van Bla-Bla Trends Boys Only brengt hij ook een nieuw lijn Bla-Bla-tassen voor jongens op de markt, inmiddels ook groot genoeg voor laptops. Bovendien is hij een samenwerking aangegaan met Plenty Parts, zegt Wiggers. Gezamenlijk komen ze met een vervolg op de tassen waarmee Bla-Bla faam verwierf: Bla-Bla-fietskratten.

Bron: De Stentor

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s