Plasticvrije winkeltas krijgt verjongingskuur door de handen van Pauline Ann van der Meijs

Met de komst van de plastic tas verdween in de jaren zeventig de duurzame, opvouwbare boodschappentas van het toneel. Starter Pauline Ann van der Meijs (29) brengt het draagzakje in een portemonnee terug met de 70’s Bag. Na Deen supermarkten, strikte ze afgelopen week de Heineken Sint Maarten Regatta als klant.

70's Bag - Pauline Ann van der Meijs  - City Background- Tassen-mode-nieuws

Waarom deze tas?
‘Grootverbruikers van plastic tassen, zoals supermarkten, verduurzamen in toenemende mate. Albert Heijn stopt bijvoorbeeld met het uitgeven van kleine plastic tasjes. Een duurzame boodschappentas past bij deze trend. Met 70’s Bag wil ik een handig product modieus maken.’

Dit bestond toch al?
‘Het idee dateert uit de jaren zeventig. Ik heb ooit een soortgelijk tasje van mijn oma gekregen, een ouderwets model met een bruinoranje print. Door het concept te verjongen hoop ik modeliefhebbers te charmeren. Voor €14,95 kopen zij een leuk accessoire. Daarnaast maak ik eenvoudigere, goedkopere varianten voor de zakelijke markt.’

70's Bag - Pauline Ann van der Meijs - Tassen-mode-nieuws

Er is veel animo?
‘Ik heb in drie maanden 1650 tassen verkocht. Waar het kan boor ik mijn netwerk aan voor nieuwe klanten. Vanaf deze maand komt modeketen Boga in het bestand. Komende zomer maak ik bovendien tassen met logo’s voor de Heineken Sint Maarten Regatta, die worden cadeau gedaan aan zakenrelaties van de zeilrace. Dit jaar reken ik op een omzet van €100.000.’

Bron: Het Financieële Dagblad

Plaats een reactie